Voor welkom: toets 1. Voor verdwalen: blijf staan.

Het is bijna normaal geworden: je komt een bedrijf binnen en wordt begroet door een ontvangstzuiltje. Als je geluk hebt, wijst een scherm je de weg. Bij pech sta je naar een tekstbord te staren – vaak met willekeurige plaatjes die vooral verwarren.

Stel je voor dat je dit thuis doet. Er wordt aangebeld. Je opent de deur op afstand. Geen hallo, geen welkom. En ineens staan je gasten midden in de woonkamer. Klinkt absurd, toch?

Waarom vinden we dat op kantoor dan ineens prima?

De eerste indruk maak je maar één keer. En die begint bij binnenkomst. Toch zien sommige bedrijven hun entree als bijzaak. Alles is strak geregeld voor wie er werkt – maar de bezoeker? Die mag het uitzoeken.

Zonde. Want een vriendelijk gezicht, een welkom woord, iemand die even oplet: dat doet meer voor je uitstraling dan welk strak proces dan ook.

Weet je niet waar te beginnen?

Stuur me een bericht – ik denk graag met je mee.